Twinmotion

Začínáme

Twinmotion je lehce zvládnutelný. S modelem se pracuje přímo ve 3D, obdobně jako v počítačových hrách. Stačí jen nastavit rychlost a způsob pohybu: chůze, jízda autem, průlet či krok za krokem. Interface programu řadí jednotlivé ovládací funkce chronologicky za sebou tak, jak je očekávaný postup při nastavování scény. Projekt lze sledovat z libovolného úhlu, od perspektivy k ortografickému pohledu.

Import

Twinmotion je schopen načítat velké množství 3D formátů (FBX, DWG, DAE, SKP, C4D, LI3), různá data lze spojit do jedné Twinmotion scény. Načtené modely lze v případě jejich změny jednoduše aktualizovat při zachování všech úprav a nastavení, jež proběhla ve Twinmotion. Scénu lze navíc vylepšit připojením obrázků (DDS, PNG, PSD, JPG, TGA) a videí (MP4, AVI, OGV, WMV, FLV, MOV, DIVX, MPG, MPEG). Twinmotion disponuje přímým projením s programy ARCHICAD a Autodesk Revit.

Propojení s ARCHICADem

Prostředí

Prostředí Twinmotion scény je kompletně přizpůsobitelné díky systému intuitivních posuvníků. Nebe, typ mraků, mlha, déšť, sníh, vítr a jeho vliv na vegetaci – výsledek každého nastavení je vidět v reálném čase v náhledovém okně. Prohlubně v terénu lze snadno zalít vodou a nastavit její zvlnění, barvu či odraz světla. Slunce se přizpůsobuje nastavení data, zeměpisných souřadnic a orientaci projektu, zobrazení scény lze dále ovlivnit nastavením jasu, stínů či optických vlastností čočky.

Knihovny

Materiály

Twinmotion nabízí široký výběr materiálů, jejichž zobrazení se přizpůsobuje denní době. Nastavovat lze parametry jako jsou UV rozsah, neprůhlednost, osvětlení nebo jas (možné jsou tři druhy odrazu). Reálnost scény dotvářejí efekty jako je bump mapping simulující nerovnosti povrchu objektů.

Světla

Pro osvětlení scény je k dispozici široká škála nastavitelných světelných zdrojů včetně IES světel se schopností importovat vlastní soubory IES.

Objekty

K dispozici je více než 500 stafážních objektů roztříděných do tematických kategorii.

Krajina

Přednastavené typy krajiny a terénu (poušť, hory) lze tvarovat funkcí tlač/táhni v různých velikostech a tvarech. Nástroj malování pak přiřazuje povrchům textury, např. skála, písek nebo zemina. Výsledný model je neuvěřitelně přesvědčivý.

Vegetace

Pomocí funkce štětec lze vytvořit les na vymezené oblasti, výběr a nastavení dřevin, jejich velikosti a hustoty. Veškerá vegetace je animovaná, stromy i stébla trávy reagují na vítr a přizpůsobují se ročním obdobím. K dispozici jsou skály a kamenité plochy i 3D modely zelených stěn.

Pohyb

Nastavení dráhy pohybu osob i vozidel je otázkou několika málo kliknutí. Vzniknuvší Bézierově křivce lze přiřadit typ animovaných postav (byznys, volný čas, mix) či upravit počet jízdních pruhů, hustotu a rychlost vozidel. Modely vozidel jsou také přizpůsobitelné (dálková světla, cestující, barva).

Vizuální efekty

Výsledné zobrazení ovlivňuje nastavení jako u fotoaparátu. Ohnisková vzdálenost, vinětace a případné odchylky objektivu. Postprocesorově lze změnit barevné tónování scény, vygenerovat architektonický bílý model, či aplikovat filtry jako jsou black&white nebo skica.

Kamera & video

Pomocí intuitivního kamera editoru se označí klíčové snímky animace. Součástí nastavení jsou atmosférické efekty, vlastnosti čočky, rozlišení a poměr stran zobrazovacího okna.

Export

Video prezentace lze uložit ve formátech MP4 a WMV (H.264) i jako 3D; obrázky jsou ve formátu PNG.