Novinky v2023.1

Novinky Twinmotion 2023.1

Video (2 min 34 sec) s následujícími informacemi:

  • import všech CAD modelů
  • jednoduché & intuitivní uživatelské rozhraní
  • šablony výstupů
  • více než 700 000 objektů umístitelných “táhni & pusť”
  • dráha pohybu na 3 kliky
  • “kreslení” porostů
  • nastavení ročního období na 1 klik
  • tvorba vlastních objektů z fotky
  • nastavení materiálu na 1 klik
  • nastavení barvy na 1 klik
  • přizpůsobení světel v reálném čase
  • přepnutí z reálného času do Path Tracing na 1 klik
  • TM cloud
  • Art Station
  • hlubší propojení do Unreal Engine

 

Novinky Twinmotion 2022.2

Video (1 min 45 sec) s následujícími informacemi:

  • Sketchfab integrace
  • import světel z Datasmith (tedy z Archicadu, Revitu, Stechupu a Rhina)
  • vysoké rozlišení výsledných vizualizací
  • podpora práce s malými objekty
  • komplexnější prezentace na Twinmotion Cloud
  • HDRI pozadí
  • přesné a „fyzické“ umisťování stafážních objektů

Přehled všech novinek https://www.twinmotion.com/en-US/updates/twinmotion-2022-2

Novinky Twinmotion 2022.1

Video 2 min 26 sec s následujícími informacemi:

  • Point cloud podpora
  • synchronizace s CAD/BIM programy
  • HDRI Skydome
  • Path Tracer
  • ortografické pohledy shora
  • nové knihovny stafážních objektů
  • objekty Quixel Megascans Plants a Decals
  • 3Dconnexion ovladač
  • Twinmotion Cloud
  • panoramata

Point cloud podpora

TM načítá laserově skenovaná data, obvykle získaná v rámci architektonických nebo průmyslových aplikací. Mračna bodů jsou přidána jako nový typ objektu. Ty mají referenční body (pro uživatele neviditelné), které umožňují výběr, přemísťování a barvení. Nelze je ovšem editovat a formát *.E57 není v podporován systému MacOS

HDRI Skydome

Byl integrován HDRI Skydome s cílem zvýšit realističnost obrázků, videí, panoramat i prezentací v Twinmotion Cloud. Lze přepínat z dynamické oblohy na HDRI Skydome a využívat osvětlení z HDRI pomocí Path Traceru. Lze použít libovolnou oblohu z knihovny Skydome nebo načíst vlastní. Pomocí posuvníků Intenzita a Okolní prostředí lze měnit intenzitu pozadí oblohy a osvětlení scény (z HDRI). Přepínač Match sun zajišťuje, že poloha slunce je pevně nastavena na sluneční kopuli. Posuvník Rotation umožňuje horizontální otáčení kopule oblohy. Efekty HDRI lze ovlivnit osvětlení scény či její zamlžení.

Path Tracer

Path Tracer přináší realističtější vizualizace. Po jeho aktivaci se zobrazí kolečko, které indikuje průběh renderování v závislosti na aktuálním nastavení kvality. K dispozici jsou dvě nastavení výpočtů, Renderer a Lighting. Renderer, umožňující volit mezi Path Tracer a renderováním v reálném čase. Path Tracer rovněž umožňuje generovat ortografické pohledy shora s přesnými stíny a osvětlením. Path Tracer vyžaduje DX12, GPU podporující raytracing a není podporován v MacOS.

Mapování materiálů

Do programu je integrována uživatelsky nastavitelná tabulka (.csv) určující náhradu materiálů. Je plně přizpůsobitelná a umožňuje nahradit zdrojové materiály za materiály Twinmotion. Umožňuje definovat nastavení jako je měřítko, barva, atd. Mapování materiálů probíhá prostřednictvím Direct Linku v prostředí Datasmith.

Twinmotion Cloud

Prezentaci lze sdílet prostřednictvím odkazu na ni (volitelně lze zaheslovat). Odkaz na Prezentaci vždy směřuje k její nejnovější verzi, není nutné jej při každé aktualizaci znovu zasílat zúčastněným stranám.

Další vylepšení

Ovladač lokálního souřadného systému importovaných objektů (Gizmo) výrazně zjednodušuje manipulaci s nimi. Úprava uživatelského rozhraní v celoobrazovkovém režimu přinesla možnosti vybírat, přesouvat a odstraňovat objekty, což oprošťuje zobrazovací plochu od všech nabídek a lze se lépe „ponořit“ do projektu. Materiál sníh je realističtější díky použití podpovrchového rozptylu světla a vylepšenému zobrazení povrchu. Přechody mezi oblastmi se sněhovou pokrývkou a bez ní jsou tak estetičtější. Přibylo nastavení kvality zobrazování specifické pro VR, nastavení automatických úprav a byla zde vylepšena navigace. V Datasmith bylo sjednoceno uživatelské rozhraní pro import a přímé propojení, možnosti a příkazy dostupné pro objekty importované ze souboru *.udatasmith a prostřednictvím Datasmith Direct Link jsou stejné. V obou pracovních postupech se v dialogovém okně Nastavení importu zobrazí jednotná sada parametrů, která umožňuje obnovit materiály nebo úpravy vybraných objektů či znovu importovat odstraněné objekty odstraněné. Majitelé myši SpaceMouse ocení plynulejší a efektivnější 3D navigaci. Zařízení 3Dconnexion navíc nabízí plynulé přepínání mezi různými 3D aplikacemi, včetně Unreal Engine. (3Dconnexion je plně podporováno pouze ve Windows.)

 

ZKUSTE TWINMOTION